معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از مشخصات مهم لپ تاپ MEMORY یا همان حافظه است . انواع مختلف حافظه وجود دارد اما وقتی صحبت از حافظه ی لپ تاپ به میان می آید , حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) یکی از شایع ترین نوع حافظه است .
RAM که برگرفته از حروف اول ۳ کلمه Random Access Memory می باشد حافظه ایست که اطلاعات لازم برای اجرای دستورات برنامه های اجرایی را در خود جا می دهد و سپس توسط CPU پردازش می شود . این حافظه با قطع برق اطلاعات خودش را از دست می دهد . پردازنده برای اجرای دستورات ابتدا به حافظه های کش خود و سپس به حافظه رم نگاه می کند . هر چه مقدار این حافظه بیشتر باشد بهتر است . البته :
حافظه باید متناسب با سرعت پردازشگر باشد یعنی این دو مکمل هم هستند و برای عملکرد بهتر در لپ تاپ این دو جزء باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. افزایش حافظه رم ، لپ تاپ را قادر می سازد که نرم افزارها را هم زمان و بدون هیچ مشکلی به اجرا در آورد . اگر کارتان با لپ تاپ طوری است که نرم افزار های زیادی را باید به صورت هم زمان به اجرا در آورید نیازمند به یک حافظه بالا هستید.
هرچه حافظه رم بیشتر باشد ، اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش و اجرا خواهند شد . البته همانطور که قبلا هم گفتم در سیستم های ۳۲ بیتی ، بیشتر از ۳٫۵ گیگا بایت شناسایی نمی شود و برای مثال در سیستم های ۳۲ بیتی ، عملا ۸ گیگ رم بی معنی خواهد بود .
امروزه حداقل حافظه رمی که در لپ تاپ ها می بینید ، ۴ گیگا بایت است و برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است . فعلا در لپ تاپ های معمول بازار ، بیشتر از ۸ گیگ رم عرف نیست حالا شاید بعد ها شاهد ۱۶ گیگ رم به بالا هم باشیم اما فعلا اینطور نیست و نیازی هم به بیشتر از ۸ گیگ رم حداقل برای مصارف عمومی در حال حاضر نیست.


نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • ۹۶/۰۴/۰۱
  • مهسا نجاتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی