معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت رم لپ تاپ هم مانند دیگر کالاهای خارجی تابع نوسان نرخ ارز است.
در ابتدا لازم است بطور مختصر درباره رم لپ تاپ توضیح دهیم.
رم (RAM) یا حافظه دسترسی تصادفی ،نوعی حافظه اطلاعات رایانه است که به داده های ذخیره شده اجازه میدهد تا مستقیماً و در هر مرحله از پردازش اطلاعات در دسترس باشند
در مقابل دیگر رسانه های ذخیره داده مانند هارد دیسک , سی دی , دی وی دی، فلش مموری و نوار های مغناطیسی و نیز انواع حافظه های دیگر وجود دارند که اطلاعات بطور دائم بر روی آنها ذخیره می گردد، اطلاعات روی رم، به خاطر محدودیت طراحی مکانیکی به طور متوالی در مراحل ازپیش تعیین شده فرا خوانی و ثبت می شود و زمان دسترسی به داده ها نیز به مکان دائمی آنها بستگی دارد.
رم به طور معمول به انواع حافظه های فرار مثل DRAMها وابسته است که در این حافظه ها اطلاعات ذخیره میشود و با خاموش شدن رایانه,اطلاعات روی رم نیز از بین میرود.
قیمت رم لپ تاپ در ایران بسیار مناسب بوده ومثل همه دیگر لوازم الکترونیکی، قیمت رم نیز با نوسان نرخ ارز تغییر می نماید.
البته با توجه به تغییرات نرخ ارز و نوع برند وشرکت سازنده رم، نمی شود قیمت ثابتی برای رم لپ تاپ ذکر نمود ، اما بطور متوسط قیمت رم لپ تاپ در ایران ،در مقیاس قیمت دلار تا این تاریخ بشرح زیر می باشد.
رم 2 گیگابایتی 10 الی 20 دلار
رم 4 گیگابایتی 30 الی 40 دلار

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از مشخصات مهم لپ تاپ MEMORY یا همان حافظه است . انواع مختلف حافظه وجود دارد اما وقتی صحبت از حافظه ی لپ تاپ به میان می آید , حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) یکی از شایع ترین نوع حافظه است .
RAM که برگرفته از حروف اول ۳ کلمه Random Access Memory می باشد حافظه ایست که اطلاعات لازم برای اجرای دستورات برنامه های اجرایی را در خود جا می دهد و سپس توسط CPU پردازش می شود . این حافظه با قطع برق اطلاعات خودش را از دست می دهد . پردازنده برای اجرای دستورات ابتدا به حافظه های کش خود و سپس به حافظه رم نگاه می کند . هر چه مقدار این حافظه بیشتر باشد بهتر است . البته :
حافظه باید متناسب با سرعت پردازشگر باشد یعنی این دو مکمل هم هستند و برای عملکرد بهتر در لپ تاپ این دو جزء باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. افزایش حافظه رم ، لپ تاپ را قادر می سازد که نرم افزارها را هم زمان و بدون هیچ مشکلی به اجرا در آورد . اگر کارتان با لپ تاپ طوری است که نرم افزار های زیادی را باید به صورت هم زمان به اجرا در آورید نیازمند به یک حافظه بالا هستید.
هرچه حافظه رم بیشتر باشد ، اطلاعات با سرعت بیشتری پردازش و اجرا خواهند شد . البته همانطور که قبلا هم گفتم در سیستم های ۳۲ بیتی ، بیشتر از ۳٫۵ گیگا بایت شناسایی نمی شود و برای مثال در سیستم های ۳۲ بیتی ، عملا ۸ گیگ رم بی معنی خواهد بود .
امروزه حداقل حافظه رمی که در لپ تاپ ها می بینید ، ۴ گیگا بایت است و برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است . فعلا در لپ تاپ های معمول بازار ، بیشتر از ۸ گیگ رم عرف نیست حالا شاید بعد ها شاهد ۱۶ گیگ رم به بالا هم باشیم اما فعلا اینطور نیست و نیازی هم به بیشتر از ۸ گیگ رم حداقل برای مصارف عمومی در حال حاضر نیست.


نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

برای فهمیدن آنکه اکنون سیستم شما‌ از چه میزان رم برخوردار است، کافی است از روی دسکتاپ خود ‌روی آیکون Computer و یا در Explorer بر ‌This PC کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

این کار پنجره‌ای ‌باز می‌کند که تمامی اطلاعات سیستم شما را‌ کلی ارائه می‌کند. در اینجا در ذیل بخش System می‌توانید میزان رم سیستم خود را که با Installed Memory مشخص شده، پیدا کنید.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟
نکته آنکه اگر سیستم عامل شما از نوع ۳۲ بیتی باشد، تنها از ۴ گیگابایت رم و نه بیشتر پشتیبانی می‌کند و در این حالت، شاید در این پنجره، میزان رم نمایش داده شده، کمتر از میزان رم نصب شده بر ‌سیستم باشد. همچنین اگر کارت گرافیک سیستم شما حافظه مخصوص به خود نداشته باشد، از رم سیستم برای انجام عملیات گرافیکی استفاده خواهد کرد.

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

امروزه گویا برای آنکه یک سیستم چابک و سریع داشته باشید که از پس پردازش نرم‌افزارهای مدرن بر آید، باید رم سیستم را ارتقا دهید. ذکر چند نکته اساسی برای ارتقای رم سیستم ضروری است.

اکنون ‌با استانداردهای ۲۰۱۵ کف رم مورد نیاز سیستم برابر با ۴ گیگابایت است؛ یعنی به میزانی که سیستم از پس اغلب کارهای پردازشی مورد نیاز کاربر برآید. اما آنچه به عنوان یک حاشیه امنیت می‌توان ذکر کرد، داشتن ۸ گیگابایت رم به همراه یک سیستم عامل ۶۴ بیتی است، به ویژه اگر کارت گرافیکی رایانه شما واجد رم یا حافظه درونی خاص خود نباشد. این میزان رم خیال شما را از بابت اجرای نرم افزارهای معمول گرافیکی و پردازشی و همچنین اغلب بازی‌های موجود در بازار راحت می‌کند.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟

اما اگر به شکل ویژه و تخصصی در حوزه نرم‌افزارهای گرافیکی و بازی‌های مدرن مشغول هستید، قطعا میزان ۱۶ گیگابایت رم چیزی است که به آن نیاز دارید‌. بیش از این میزان رم به هیچ عنوان برای سیستم‌های خانگی و حتی شرکتی نیاز نیست، مگر آنکه هدف خاصی از کار با سیستم مقصود شما باشد.‌ تفاوت رم ۱۶ گیگابایت با ۳۲ گیگابایت در یک سیستم خانگی حتی برای انجام چندین پردازش سنگین عملا قابل احساس نیست (با توجه به مکانیزم مدیریت رم در سیستم عامل ویندوز).
  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

ram یا Random Access Memory گونه‌ای از حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که اجازه می‌دهد فایل‌ها در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند؛ بدون اینکه در این خواندن و نوشتن تقدم و تأخر زمانی اهمیتی داشته باشد.‌ حافظه رم به دلیل سرعت بالای آن در خواندن و نوشتن از سایر حافظه‌ها‌، از جمله دیسک سخت است.

رم به سیستم شما اجازه می‌دهد ‌با سرعت بالا به داده‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد و در نتیجه رم تأثیر بالایی بر سرعت عملکرد سیستم شما دارد. نکته دیگر آنکه رم یک حافظه موقتی است که پس از هر بار راه‌اندازی دوباره سیستم عامل تمامی داده‌های ذخیره شده ‌روی آن پاک می‌شود.

حافظه RAM چیست و سیستم شما چه میزان RAM نیاز دارد؟
این امر از رم یک حافظه موقت عالی برای ذخیره‌سازی داده‌ها می‌سازد که برای برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی سریع و مداوم به داده‌ها دارند، به کار گرفته می‌شود. برای مثال اگر از یک واژه‌پرداز برای نوشتن یک متن استفاده کنید، در حالی که مشغول ویرایش هستید، اطلاعات و داده‌های آن ‌روی رم ذخیره می‌شود تا در حین ویرایش، بتوانید به شکل زنده همه تغییرات اعمال شده را در آن واحد ببینید.

اساسا دو گونه متفاوت از رم وجود دارد: استاتیک یا ثابت و دینامیک یا متغیر. رم دینامیک یا DRAM زمان دسترسی ‌حدود ۶۰ نانو ثانیه (یک میلیاردم ثانیه) را مقدور می‌سازد، در حالی که SRAM یا رم استاتیک زمان دسترسی ۱۰ نانو ثانیه دارد. با ‌وجود این، DRAM به دلیل هزینه کمتر آن بیشتر مورد اقبال و استفاده است.
  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

شاید کم‌تر از ۱۰درصد لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از پردازنده‌های ساخت AMD استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این موضوع کارایی پایین‌تر و مصرف انرژی بالاتر در پردازنده‌های موبایل AMD در مقایسه با محصولات مشابه اینتل است. احتمالا مزیت عمده پلتفرم موبایل AMD را باید وجود پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر و به خصوص پردازنده‌های گرافیکی مجتمع بهتر دانست. دو هسته‌ای‌های Turion II پردازنده‌های اختصاصی AMD برای پلتفرم موبایل این شرکت است. سریع‌ترین مدل این پردازنده‌ها،‌ مدل M660 با فرکانس عملیاتی ۲۷۰۰ مگاهرتز، قدرتی در حد دو هسته‌ای T7500 از خانواده Core 2ها دارد.

این در حالی است که اینتل حداقل ۲۰ مدل پردازنده دو و چهار هسته‌ای سریع‌تر از R7500 در بین محصولات خود دارد. AMD، همانند پلتفرم دسکتاپ، پردازنده‌های فنوم۲ را در پلتفرم موبای

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

لپ تاپ های نیرومند، دستگاههایی هستند که در مقابل محدوده ای از خطرات محیطی و وضعیتی، مقاومت زیاد دارند. این لپ تاپ ها برای کار در شرایط سخت مثل کارخانه ها یا مکان های ساخت و ساز پر از غبار، محیط های خارجی گرم، سرد یا مرطوب و وسایل نقلیه در حال حرکت که آنها را در برابر شوک و لرزش قرار می دهد طراحی شده اند.

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

گرافیگ(VGA)

بخش گرافیکی در لپ‌تاپ‌ها به دو شکل دیده می‌شود. برخی از مدل‌ها از همان هسته گرافیکی پردازنده استفاده می‌کنند و دارای کارت گرافیکی مستقل نیستند. این هسته گرافیکی درون پردازنده قرار دارد و کارآیی آن برای بازی مناسب نیست. اما توانایی پردازش‌های گرافیکی دو بعدی و تمام فعالیت‌های روزانه با نرم‌افزارهای آفیس و برنامه‌های اینترنتی را دارد. این هسته‌های گرافیکی برای پخش فیلم نیز بهینه‌سازی شده‌اند و کارآیی مطلوبی دارند.
تراشه‌های گرافیکی مستقل، ساخت دو شرکت AMD و NVIDIA هستند که مدل‌های ساخت NVIDIA با نام GeForce و مدل‌های ساخت AMD با نام Radeon شناخته‌می‌شود. اگر کارت گرافیکی ساخت NVIDIA بود بهتر است از کارت‌های سری پنج این شرکت باشد مانند GeForce GT 540 یا GT 550. این مدل‌ها برای بازی هم مناسب هستند. GeForce GT 520 نیز کارآیی قابل قبولی دارد ولی برای بازی مناسب نیست.
کارت‌های گرافیکی AMD که دارای شماره سری HD 65xx، HD 66xx و HD 67xx هستند نیز می‌توانند برای بازی استفاده شوند و بهترین کارآیی را مدل‌های سری HD 67xx دارند. مدل‌هایی که شماره سری آنها با عدد شش آغاز می‌شود جدیدتر هستند.

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین پردازنده‌هایی که تا به امروز برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شده‌اند،‌ پردازنده‌های Core i7هستند. این پردازنده‌ها در دو دسته دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای طراحی شده‌اند. البته مدل‌های دو هسته‌ایCorei7، هنوز در لپ‌تاپ‌ها بطور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. مدل‌های دو هسته‌ای این پردازنده‌ها در دسته پردازنده‌های Arrendale قرار گرفته که با استفاده از فناوری ۳۲ نانومتری تولید می‌شوند و پردازنده گرافیکی مجتمع نیز روی خود دارند اما در مقابل هم‌اکنون لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار پیدا خواهید کرد که با چهار هسته‌ای‌های ۴۵ نانومتری Core i7 پیکربندی می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا در مدل‌های ۱۶ اینچ به بالا بوده که به عنوان لپ‌‌تاپ‌های جایگزین دسکتاپ (DTR) موردتوجه قرار می‌گیرند. همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، توان مصرفی این مدل‌ها بالا بوده(۴۵ و ۵۵ وات) که نشانه مصرف بالای انرژی در آنها است.

این خصیصه، طول شارژ باتری را به شدت کاهش داده و تنها راه بالا نگه داشتن زمان شارژ نیز استفاده از باتری‌های حجیم‌تر با ذخیره‌سازی بالاتر خواهد بود. به همین دلیل این پردازنده‌ها به لپ‌تاپ‌های بزرگ اختصاص یافته است. امتیازهای درج شده در جدول به خوبی نشان می‌دهد که در لپ‌تاپ‌های جدید، بالاترین کارایی و سرعت پردازش به پیکربندی‌های مجهز به پردازنده‌های Core i7 اختصاص دارد. اگر وزن و اندازه لپ‌تاپ برای شما مهم نبوده و تنها دنبال یک مدل با قدرت پردازشی بسیار بالا با توانایی‌های Multi Tasking فراوان هستید، گزینه‌ای بهتر از چهار هسته‌ای‌های Core i7 پیدا نخواهید کرد. فراموش نکنید که این پردازنده‌ها به تکنولوژی Hyper Threading نیز مجهز بوده و از دید سیستم‌عامل، به نوعی یک پردازنده هشت هسته‌ای خواهند بود!

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ


  • مهسا نجاتی
  • ۰
  • ۰

لپ تاپ های امروزی حتی از قدرتمندترین کامپیوترهای دیروزی نیز قویتر هستند. البته سبکی و زیبایی آن ها را هم نباید نادیده گرفت و به همین دلایل است که بسیاری افراد ترجیج می دهند به جای استفاده از کامپیوتر از یک لپ تاپ استفاده کنند. اگر شما هم به فکر خرید لپ تاپ هستید به نکات زیر توجه کنید:

قدم 1: در مورد کامپیوتر های خانگی اطلاعات کافی داشته باشید چون این اطلاعات حتماً برای انتخاب لپ تاپ به شما کمک می کند.

قدم 2 : لپ تاپ را در مغازه انتخاب کرده و در صورت امکان آن را از بسته بندی خارج کنید. لپ تاپی را انتخاب کنید که مستحکم و بادوام، اما نه سنگین باشد.

قدم 3 : صفحه کلید آن را امتحان کنید. از آنجائیکه هرگز نمی توانید صفحه کلید یک لپ تاپ را عوض کنید باید با آن راحت باشید. آن را روی میز و روی پای خود امتحان کنید.

قدم 4 : بخش های جهت نمایی (مثل صفحه لمسی) را حتماً امتحان کنید چون کارکردن با برخی از آنها بسیار سخت است. شما همیشه می توانید از یک موس خارجی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید در صورت جابجایی زیاد استفاده از قطعات خارجی چندان عاقلانه نیست.

قدم 5 : در مورد گرم شدن کامپیوتر همگام استفاده از آن و مقدار این گرما اطمینان حاصل کنید چون استفاده از آن روی پا به این عامل مهم بستگی دارد.

قدم 6: به سایز و وضوح صفحه نمایش دقت کنید. صفحه نمایش های LCD لپ تاپ ها می توانند سایزی بین 13 تا 21 اینچ داشته باشند و وضوح آنها می تواند بین 800x600 پیکسل تا 1600x1200 پیکسل متغیر باشد. هرچه پیکسل صفحه نمایش بیشتر باشد تصاویر روی صفحه نمایش پویاتر خواهد بود. صفحه نمایش را در نورهای مختلف امتحان کنید چون صفحه نمایشی که در نور معمول اتاق بسیار عالی است ممکن است در نور بیشتر یا کمتر بسیار بد باشد.

قدم 7 : لپ تاپی انتخاب کنید که حداقل 2 پورت USB2، و یک پورت Firewire داشته باشد چون به وسیله این پورت ها می توانید به قطعات جانبی مثل دوربین، تلفن یا آی پاد متصل شوید.

قدم 8 : اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما به کارت وایرلس(برای اتصال بی سیم) و بلوتوث مجهز است. چرا که این روزها بسیاری از قطعات جانبی مثل موبایل ها به بلوتوث مجهزند و به این ترتیب ارتباط با آنها آسان خواهد بود.

قدم 9 : مطمئن شوید که لپ تاپ مورد نظر DVD Burner (کپی کننده DVD) دارد به این ترتیب می توانید به راحتی نسخه های پشتیبان از مدارک فایل های موسیقی و عکس های خود را داشته باشید.
راهنمای جامع خرید یک لپ تاپ مناسب

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ

  • مهسا نجاتی