معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

معرفی لب تاپ

  • ۰
  • ۰

پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین پردازنده‌هایی که تا به امروز برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شده‌اند،‌ پردازنده‌های Core i7هستند. این پردازنده‌ها در دو دسته دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای طراحی شده‌اند. البته مدل‌های دو هسته‌ایCorei7، هنوز در لپ‌تاپ‌ها بطور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. مدل‌های دو هسته‌ای این پردازنده‌ها در دسته پردازنده‌های Arrendale قرار گرفته که با استفاده از فناوری ۳۲ نانومتری تولید می‌شوند و پردازنده گرافیکی مجتمع نیز روی خود دارند اما در مقابل هم‌اکنون لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار پیدا خواهید کرد که با چهار هسته‌ای‌های ۴۵ نانومتری Core i7 پیکربندی می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها معمولا در مدل‌های ۱۶ اینچ به بالا بوده که به عنوان لپ‌‌تاپ‌های جایگزین دسکتاپ (DTR) موردتوجه قرار می‌گیرند. همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، توان مصرفی این مدل‌ها بالا بوده(۴۵ و ۵۵ وات) که نشانه مصرف بالای انرژی در آنها است.

این خصیصه، طول شارژ باتری را به شدت کاهش داده و تنها راه بالا نگه داشتن زمان شارژ نیز استفاده از باتری‌های حجیم‌تر با ذخیره‌سازی بالاتر خواهد بود. به همین دلیل این پردازنده‌ها به لپ‌تاپ‌های بزرگ اختصاص یافته است. امتیازهای درج شده در جدول به خوبی نشان می‌دهد که در لپ‌تاپ‌های جدید، بالاترین کارایی و سرعت پردازش به پیکربندی‌های مجهز به پردازنده‌های Core i7 اختصاص دارد. اگر وزن و اندازه لپ‌تاپ برای شما مهم نبوده و تنها دنبال یک مدل با قدرت پردازشی بسیار بالا با توانایی‌های Multi Tasking فراوان هستید، گزینه‌ای بهتر از چهار هسته‌ای‌های Core i7 پیدا نخواهید کرد. فراموش نکنید که این پردازنده‌ها به تکنولوژی Hyper Threading نیز مجهز بوده و از دید سیستم‌عامل، به نوعی یک پردازنده هشت هسته‌ای خواهند بود!

نتیجه تصویری برای اطلاعاتی در مورد لب تاپ


  • ۹۶/۰۴/۰۱
  • مهسا نجاتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی